What 29 year old me has to say to teenage me…

Standard

Yesterday, I was talking on the computer (cuz you know how international calling goes these days, right?… haha) and doing mindless facebook clicking: One friend’s profile led to another friend’s profile which led to the profile of someone I am not longer in contact with on FB or otherwise. Nothing serious, I just had a phase when I went through and removed most of my high school connections. At the time it was freeing.

At any rate, this no longer FB friend is doing well (and I had no doubt that he would) He’s apparently in medical school or maybe graduated from there and has a cute girlfriend/fiancé. All in all kudos to him. I am writing this entry about this encounter because this guy used to be that boy: The one that was soooo into me (and I had no idea why) and would be annoying/creepy about it. Well that is how I felt about it then. He was never stalkerish, but would wait for me in the mornings in my classroom. He had no business there, no friends there per se, so it was painfully obvious to my friends what he was doing. (un)Fortunately, through no fault of my own, I was habitually late to that class… ha ha…. But he faithfully waited like everyday for moooonths. On the rare occasion I actually got there before he had to make a dash to his own, all he would do was smile with one of those goofy, awkward , dorky smiles you see on tv and say hello.

 

Sometimes its better for all if things are left unsaid… ha ha…

 

Ugh, I was teased quite a bit for that. But, that was then, and this is now. My how things have changed! Ha ha… First off, NO! seeing his FB profile did not change my mind about not wanting him…. Ha ha… I’m genuinely happy for said brother.

Looking at his profile just made me think about how much life changes. Gazelle has gone from pushing 30 to being damn near dragged over the line into the next decade and has started to think about how have I changed.

I always like to think that it’s the people around me who change, but I, at my core and for several layers of epidermis after that, am still the same old girl from the block. But Alhamdullilah that is not true. I have matured in my thinking about a a whole slew of things. For one thing, I could have handled the situation with Early Morning Romeo a lot more smoothly. I was never mean (was old enough to know better than that!) but I can’t help but cringe at my immaturity in all of our interactions. I can’t turn back time, I can’t change a thing, but if I could, 29 year old me would whisper in 16 or 17 year old’s me’s ear and say… get it right girl! Ha ha….

What else would 29 year old me tell teenage me? Hmmmm… probably something about embracing that aweseome size 6 body while it lasts, because aside from that fall semester after your extremely malnourished junior year abroad, it’s NEVER EVER EVER EVER getting back together…. Ha ha… but seriously, I would tell me that the things that I think hold constant aren’t necessarily true.

 

Yeah I used to be pretty badass, now it’s all gone… sigh… wait, it probably was never there like thaaaat to begin with… ha ha…. The past is always how you remember it, right….

I would encourage her to follow her mind a little more than her heart, because the heart can say some crazy ish that makes no sense and will take on wild goose chases for things, careers and people you can’t have. But your mind knows that you know better than that… ha ha… So yeah maybe teenage me would not have been so caught up in the other point on that – Gazelle- early morning romeo- Mr. ugh, I can’t believe that was a thing for as it was

Triangle…. (Because that was a mess and made me a mess, and was full of cringe-worthy episodes).

Oh God, if that was the higlight of my love life…. yikes!!!!!!!!!!! I demand a refund!… ha ha…

Maybe I would have buckled down and been a computer science major and had more options. Maybe I would have know that just because a 6 foot three guy with a basketball player’s build, Elite University degree and killer smile pops out of no-where and we happen to hit it off, it doesn’t mean anything…. Because you will discover that he kind of sucks as a person… ha ha….

 

He sucks, like as a person… he just, sucks 😦 … ha ha…

Naw, what I would probably tell teenage me is that you smart, kind and important so own it! Sometimes I look at older pictures of myself and sigh because I don’t think I saw then the awesome person that I see now.

So yeah , I guess that’s 29 year old me’s advice to 30 year old me: See the awesomeness that you are NOW, relish it, embrace it, and OWN it!

Even if the scale is a little (or a lot) heavier, even if you get tired and can’t party like you think you could have when you used to… ha ha… you will probably look back and think, dang I was so cool. Let’s hope this time around, you don’t say, I wish I had know that back then.

 

So Yeah, all of this to say it’s time to reflect, on a lot of experiences and interactions and figure out what pearls of wisdom 29 year old me can give to 30 year old me and probably wishes she could give to 16 year old me… ha ha…

Expect more posts to come…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s